Domov >> Turistika >> Turisticke Trasy >> Chodníkom okolo Demänovskej Doliny, Jasná

Chodníkom okolo Demänovskej Doliny, Jasná

Stredne náročná túra
tr Základné údaje
Našu túru začíname na autobusovej zastávke v Jasnej / 1 102m.n.m./,postupujeme po asfaltovej ceste smerom k hotelu Grand a odbočíme doprava, prídeme k Vrbickému plesu – okolo neho vedie príjemný chodník, ktorým sa dostaneme k Mikulášskej chate, tu sa chodník spája s asfaltovou cestou, ktorou sa dostaneme k turistickému chodníku značenému žltými značkami v doline Zadnej vody. Postupujeme popri potoku Zadná voda až k rázcestiu Tri vody /1 370m.n.m./, tu odbočíme doľava po červenej značke sa dostanem na Brhliská / 1343m.n.m./ k vrcholovej stanici kabínkovej lanovky. Prejdeme cez zjazdovku a miene stúpame až po rázcestie Pod Orlou skalou /1 460m.n.m./ odkiaľ súpame serpentínami na Lukovú /1 675m.n.m./, sme v najvyššom bode našej túry./v prípade zmeny počasia možnosť použiť sedačkovú lanovku na návrat do Jasnej, prípadne ďalšiu lanovku na medzistanici Rovná hoľa a dostaneme sa na Záhradky./Zostupujeme po červenej značke na Peknú vyhliadku /1 360m.n.m./ a odtiaľ traverzujeme k rázcestiu v Širokej doline / 1 390m.n.m./, tu sa napijíme nazeleno značkovaný chodník a popri potoku Širokou dolinou zíjdeme cez rázcestie pod Krčahovom / 1 040m.n.m./ na Lúčky /925m.n.m/Návrat do Jasnej autobusom alebo môžeme v túre pokračovať po chodníku vedľa cesty k Jaskyni Slobody a odtiaľ sa po žltej značke cez Ostredok prípadne po modrej cez Repiská vrátime k štartu našej túry v tomto prípade treba k základnému času pripočítať cca 2 hod.

Celkový čas cca 4hod 30min.